Sunday, September 8, 2013

Pihak Pejabat Kesihatan Daerah Petaling Menjalankan Aktiviti FOGGING

Pada 7 September yang lalu, waktu 6:30petang admin ada buat rondaan kawasan dan telah kelihatan sebuah kenderaan pihak Pejabat Kesihatan Daerah Petaling (PKD Petaling) menjalankan aktiviti fogging.

Setelah memperkenalkan diri, Admin telah bertanyakan kepada salah seorang pegawai mereka dan beliau memperkenalkan diri sebagai En Sham. Beliau memaklumkan terdapat 2 kes denggi iaitu di blok M dan blok L. Oleh yang demikian kerja-kerja fogging harus dijalankan.





kerja kerja semburan dilakukan disekitar ruangan dalaman rumah


kawasan tangga turut disembur


Penghuni terpaksa keluar sebentar sementara kerja-kerja fogging dijalankan

Admin ada bertanyakan kepada penghuni adakah mereka pernah mengadu kepada pihak pengurusan berkenaan masalah di airwell (suspect denggi berkemungkinan dari kawasan ini) mereka mengatakan tidak pernah mengadu. Oleh yang demikian Admin menyatakan terdapat notis ditampal di sebelah pintu masuk rumah agar memaklumkan sekiranya terdapat sampah, sumbatan atau overflow tangki di bahagian dalaman airwell tersebut.

Berikut adalah notis airwell sebagai rujukan.

Temujanji untuk pembersihan airwell telahpun dibuat dan akan dijalankan pada 9 September 2013.

status cuci airwel yang telah dijalankan:
http://jmbpks7.blogspot.com/2013/09/cuci-airwell-benteras-denggi-dan.html





Kerja-kerja semburan (fogging) turut dijalankan di dalam kedai

Pihak Pengurusan mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak PKD Petaling atas usaha mereka dalam mengambil tindakan pantas membenteras kes denggi. Kami juga amat berharap agar pihak penghuni dapat menjaga kebersihan dan bersama-sama membenteras penyakit denggi ini demi keselamatan dan kesejahteraan bersama...

No comments:

Post a Comment