Saturday, July 12, 2014

Aduan Paip Sebelum Meter Syabas Bocor

Pihak Pengurusan telah mendapat aduan pada 11 Julai 2014 dari penghuni berhampiran berkenaan terdapat paip bocor berhampiran mesin air / vending machine di blok H.



Hasil siasatan pihak penyelenggara pada hari yang sama mendapati bahawa terdapat kebocoran sebelum meter syabas milik unit rumah Y3/26-B dan Y3/26-B. Pihak Pengurusan dan penyelenggara mengucapkan penghargaan terima kasih kepada penghuni yang perihatin tersebut.

Pihak Pengurusan segera menghubungi talian hotline Syabas iaitu 1800-88-5252 untuk memaklumkan kejadian tersebut bagi mengelakkan berlakunya lebih banyak pembaziran air.

Berikut adalah aduan dan no rujukan bagi kebocoran paip sebelum meter syabas:-

1. Meter Syabas unit Y2/26-B (Blok H)
    Nombor ruj. aduan Syabas = 3039134

2. Meter Syabas unit Y3/26-B (Blok H)
    Nombor ruj. aduan Syabas = 3039140

Pada 12 Julai 2014 pula, Pihak Penyelenggara bertugas iaitu En Huzairi bin Rosli telah melakukan pemeriksaan rutin dan mendapati terdapat beberapa paip bocor sebelum meter Syabas.

Laporan pemeriksaan telah diterima oleh pihak pengurusan pada hari yang sama untuk urusan rekod data dan tindakan selanjutnya aduan kepada Pihak Syabas.

Pihak Pengurusan segera menghubungi talian hotline Syabas iaitu 1800-88-5252 untuk memaklumkan kejadian tersebut bagi mengelakkan berlakunya lebih banyak pembaziran air.

Berikut adalah aduan dan no rujukan bagi kebocoran paip sebelum meter syabas:-

1. Meter Syabas unit AA2/50-A (Blok E)
    Nombor ruj. aduan Syabas = 143039808

2. Meter Syabas unit AA4/48-B (Blok E)
    Nombor ruj. aduan Syabas = 143039810

Melalui Operator/ Receptionist Syabas, mereka akan memaklumkan aduan tersebut kepada pihak teknikal dan tindakan akan diambil dalam jangkamasa 24 jam. 

Terima kasih Pihak Syabas kerana mengambil serius setiap aduan daripada pengguna.

No comments:

Post a Comment