Friday, October 10, 2014

Aduan oleh penghuni perihatin di blok M mengenai paip bocor di airwell


Aduan dibuat oleh penduduk prihatin iaitu Mariana Adam yang aduannya pihak kami terima melalui medium Facebook pada 7 oktober 2014 yang lalu. 


Beliau telah membuat aduan pertama kepada pihak JMB pada 20hb September 2014 tetapi pihak JMB menghadapi kesukaran menjalankan siasatan dan pembaikan kerana terpaksa meminta kebenaran penghuni memasuki rumah di tingkat satu. Malangnya pihak penghuni tiada dirumah dan kes terpaksa KIV. Memo makluman telah dihantar tetapi tiada respon.



Rumah di tingkat satu perlu dimasuki untuk menjalankan kerja-kerja pembaikan tersebut. Aduan kedua dibuat pada 7 Oktober 2014 dan pemeriksaan sekali lagi dibuat ke atas unit rumah di tingkat satu pada 8 Oktober 2014 waktu 10 pagi bersama AJK berportfolio penyelenggaraan iaitu Encik Tahir Bin Saleng dan Alhamdulillah.. kami bernasib baik kerana penghuni ada dirumah walaupun tiada temujanji dibuat.



Pembaikan segera dilakukan dan telah mengenalpasti punca kebocoran adalah berpunca dari kebocoran paip milik unit rumah V4/6-B. Meter air yang laju seperti yang dinyatakan pula adalah milik V2/6-A berkemungkinan adalah kerana penggunaan pihak penghuni sendiri dimana tangki tersebut masih diisi air.



Terima kasih atas makluman dan rasa tanggungjawab Mariana Adam terhadap pembaziran air yang berlaku. Diharap semua penduduk dapat memberi  makluman kepada pihak kami apasaja berkaitan penyelenggaraan. Sifat keperihatinan beliau wajar dicontohi oleh semua warga Pusat Komersil Seksyen 7, Shah Alam 



Disertakan lampiran gambar kerja-kerja pembaikan sebagai rujukan pihak anda semua..







Masalah telah berjaya diatasi dengan membuat penyambungan paip baru.
 Sekian...



No comments:

Post a Comment